Wenshart - Vervulling van 10 Hartenwensen

Hart voor Zwolle bestaat tien jaar! Al tien jaar hebben we mooie verbindingen en ontmoetingen mogen realiseren in de strijd tegen eenzaamheid. Dat was niet mogelijk geweest zonder onze vrijwilligers! In de afgelopen tien jaar hebben duizenden jonge mensen (18-35 jaar) zich via onze stichting ingezet voor Zwollenaren die eenzaamheid kunnen ervaren. Als maatje, als goede buur en als helpende hand. Maar zij zijn niet de enige jongeren die omzien naar een ander in onze mooie stad! Om al die jonge mensen een warm hart toe te dragen, vervullen we in ons jubileumjaar tien Hartenwensen. Speciaal is dat we daarbij meteen de ánder in het zonnetje zetten, want maatjes of andere duo’s mogen samen op pad!

Help mee en doe een Hartenwens voor iemand tussen de 18 en 35 jaar die zich inzet voor een mede-Zwollenaar. Op 4 en 5 september staan wij tussen 11:00 en 15:00 uur met een metalen Wenshart in het hart van de stad: je kunt ons vinden op de Grote Markt en (bij slecht weer) binnen bij Academiehuis. Lukt het niet om langs te komen? Vanaf 2 september kun je je Hartenwens ook online indienen!

IG - Wenshart in de stad

Wenscriteria

Je kunt een Hartenwens indienen voor een Zwollenaar die tussen de 18 en 35 jaar is gestart met de vrijwillige inzet voor een ander. Dat mag iedereen zijn; je collega die boodschappen doet voor de buurvrouw, je huisgenoot die samen kookt met een nieuwe Zwollenaar of je zoon of dochter die opa meeneemt om te vissen! Heb jij zelf een maatje via Hart voor Zwolle of is er een jong iemand die jou op wat voor manier dan ook vrijwillig ondersteunt? Wil jij die persoon in het zonnetje zetten of koesteren jullie samen een mooie wens? Ook dan nodigen we je van harte uit om een Hartenwens te doen!

Hart voor Zwolle staat voor ontmoeting en verbinding en daarom vervullen we wensen die draaien om samen zijn. We maken speciale uitjes of activiteiten waar voor de jonge Zwollenaar samen met de ander voor wie hij of zij iets doet.

Denk aan samen naar die ene droom-musical, een nachtje in een hotel, bijzonder uit eten, een dagje verzorgd relaxen in de sauna of een dagje toeren in jullie droomauto.

Neem contact met ons op bij vragen of bij een wel heel speciale wens.

"Mijn dochter zet zich al jaren in voor haar maatje. Zij gaan met veel plezier samen op stap en raken daarbij niet uitgepraat over hun favoriete artiest Meau. Op 5 december treed zij op in Hedon, hoe fantastisch zou het zijn als ze daar samen heen kunnen gaan! Daarom is mijn hartenwens 2 tickets voor het concert van Meau"

Doe een Hartenwens

Kom langs op woensdag 4 of donderdag 5 september tussen 11:00 en 15:00 uur bij de Grote Markt en/of Academiehuis en laat jouw Wenshart spreken. Indien je hierbij niet aanwezig kunt zijn, kan je via het contactformulier hieronder jouw hartenwens indienen. Dit kan van maandag 2 september tot en met donderdag 5 september!

Let op: je hebt maar een paar dagen om een Hartenwens in te dienen!

Onthulling

Het metalen Wenshart nemen wij vol handgeschreven wenskaarten mee naar ons Jubileum Ontmoetingsfeest op vrijdag 6 september tussen 17:00 en 22:00 uur bij park de Nooterhof. Daar maken we bekend welke tien wensen we gaan vervullen! Voel je welkom om aan te sluiten. Als het lukt, reiken we een deel van de wensen live uit, misschien wel aan degene voor wie jij een wens hebt gedaan! Natuurlijk houden we je ook op de hoogte via onze socials.

Mede mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij

Het Wenshart is een initiatief van Hart voor Zwolle in het kader van haar tienjarig bestaan en wordt mogelijk gemaakt door de VriendenLoterij.

Over de VriendenLoterij
De VriendenLoterij steunt organisaties die de wereld mooier, leuker of plezieriger maken door zich in te zetten voor cultuur, sport en welzijn. Bijvoorbeeld de musea en monumenten in de buurt of de plaatselijke sportvereniging. Deelnemers kunnen zelf kiezen voor welk goed doel zij meespelen en maken ieder uur kans op mooie prijzen. Minimaal 40% van de inleg gaat naar 61 culturele partners en ruim 3.700 goede doelen, clubs en verenigingen. Dankzij de deelnemers schonk de VriendenLoterij sinds 1989 in totaal al ruim € 2,2 miljard.

Hartenwens van de VriendenLoterij vervult wensen
Het hele jaar kunnen goede doelen, clubs, verenigingen en andere maatschappelijke organisaties een aanvraag doen om iemand in het zonnetje te zetten. Een aanvraag voor een hartenwens kan worden ingediend bij het VriendenLoterij Fonds: www.vriendenloterijfonds.nl/hartenwens