Hulpvraag Walid

IG Walid

Taal- & gezelschapsmaatje

Al meer dan vijf jaar geleden is Walid (28) uit Syrië gevlucht, en twee jaar geleden is hij na een reis door verschillende landen in Zwolle komen wonen. Deze spontane, slimme en leergierige jongen is destijds direct begonnen met het leren van de Nederlandse taal, en met succes! Hij spreekt de taal heel goed, woont op zichzelf en in de avonden kijkt hij het nieuws of voetbal, om de taal nog beter te leren. Tijdens zijn integratie had hij ondersteuning gehad van een maatje, nu hij zijn weg beter weet te vinden hoopt hij ook zijn echte netwerk uit te breiden. Het lijkt Walid leuk om een maatje te hebben om leuke dingen mee te doen en tegelijk de taal mee te leren. Hij houdt van voetbal, biljarten, tafeltennis, het nieuws en het praten over het dagelijkse leven. Zijn wens is om met een leeftijdsgenoot op pad te gaan en leuke dingen te doen.

Lijkt het jou leuk om eens per week/twee week met Walid af te spreken, samen voetbal te kijken, de stad in te gaan of een hapje te eten?

Meld je hier aan!