Hulpvraag mevrouw Huisman

Mw Huisman

DIGITALE KOFFIEMAATJES

Mevrouw Huisman (74) woont al jaren in de Aa-Landen en is een bezige bij. Met haar groene vingers duikt ze graag haar volkstuin of eigen tuin in, ze houdt van filosoferen en van muziek en voert graag een inhoudelijk gesprek. Mevrouw heeft een erg klein netwerk. Door een vorm van autisme vindt ze persoonlijk contact af en toe wat lastig, ze kan geregeld een spraakwaterval zijn en heeft een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ze begrijpt lang niet alles van haar smartphone - maar dit wil ze wel leren! Dat lukt haar niet zelfstandig. Daarom zijn wij voor haar op zoek naar een vrijwilliger die het leuk lijkt mevrouw meer over haar smartphone te leren. Het is fijn als je geduldig bent en het leuk vindt om samen met haar stappenplannen (in bijvoorbeeld een schriftje) uit te werken, zodat ze de stappen zelf rustig kan herhalen en het routine kan worden. Ze zegt zelf: ‘Appen lukt al! Als ik maar genoeg herhaling heb, dan lukt het.’ Het zou fijn zijn om wat te drinken en gesprekken te voeren na de smartphone-uitleg, dit kan erg waardevol zijn.

Zou jij eens per twee weken op de di- of donderdagmiddag bij mevrouw langs willen gaan om te ondersteunen bij haar smartphonevragen en ook gezelschap te bieden?

Meld je hier aan!