6eed9f72-b95d-4e6a-938c-7f7d777c6a0b_thumb1440

Het Vergeten Kind in Zwolle

Vorige week donderdag kwam Het Vergeten Kind op bezoek in Zwolle om aandacht te vragen voor de ondersteuning die jongeren nodig hebben als zij uitstromen uit de jeugdzorg en de jaren daarna. Samen met onder andere medewerkers van deze stichting, ambassadeur Jamai Loman wethouders Dorrit de Jong en Michiel van Willigen én een aantal Zwolse jongeren hebben we een waardevol gesprek gevoerd. Vanuit Hart voor Zwolle waren Lars Hofsink en Maureen Visscher aanwezig om te vertellen over de woon-zorgprojecten die in nauwe samenwerking met de Gemeente Zwolle en verschillende zorg- en woningbouworganisaties zijn opgestart. Bij deze woonvormen zoals de Community 4.2 en de Betje Wolffstraat wonen jongeren met én zonder hulpvraag samen en hebben ze een eigen thuis met precies de zorg en aandacht die ze nodig hebben.

Als Hart voor Zwolle zijn we trots om actief betrokken te zijn bij deze woonprojecten om op deze manier te kunnen bijdragen aan de communityvorming en ontwikkeling in onze prachtige stad!