SAL02017

Heel dankbaar vrijwilligerswerk

Nathasja (43) en Frederique (29) zijn al ruim anderhalf jaar maatjes. Om de week op de zaterdag komt Frederique langs op de woongroep waar Nathasja woont. Ze doen allerlei creatieve dingen samen, zoals kettingen maken en diamond painting. Ook helpt Frederique met huishoudelijke dingen zoals de was doen op zaterdag. Frederique: “Ze vliegt mij heel vaak om de hals zodra ik binnenkom en dan is ze helemaal enthousiast. Het kost mij energie, maar geeft vooral veel energie. Het is heel dankbaar vrijwilligerswerk!”

Op de dag dat ze een jaar lang maatjes waren, hebben ze dit samen gevierd door gezellig een visje te halen en te eten, wat Nathasja heel graag wilde! Over hun contact zegt zij: “Het is fijn dat Frederique komt, dan heb ik iemand om me heen, als het goed gaat of als het niet goed gaat. Erg fijn om iemand te hebben om mee te praten!”