PXL_20230914_184145703

Boulderen met de Community 4.2

Wij zijn als Hart voor Zwolle betrokken bij een aantal gemengde woonvormen. Hierin wonen (studerende) jongeren als goede buur samen met jongeren die op zichzelf wonen en daarnaast ambulante ondersteuning krijgen. Eén van deze projecten is de Community 4.2, waar 5 studenten een verdieping delen met 10 jongeren. Naast dat de studenten door ons geworven en gecoacht worden, organiseert Hart voor Zwolle elke maand een groepsavond voor alle 15 bewoners. Zo zijn we een tijdje terug met de hele groep gaan boulderen. Dit was mogelijk vanwege gratis gekregen kaarten dankzij ZwolleDoet!.

Na aankomst bij Boulderhal Roest begonnen we buiten op een bankje met het huiskameroverleg. Hierna ging iedereen naar binnen en nadat alle klimschoenen aangetrokken waren en we uitleg hadden gekregen, begon het klimmen. Sommigen deden een spoedcursus goed vallen, want boulderen is best intensief en je klimt zonder touwen! Na ruim anderhalf uur klimmen kreeg iedereen nog een gratis drankje en werd er gezellig geborreld. Het einde van een succesvolle Community-avond!