SAL01825

Altijd mooi weer!

Roel (73) en Sjors (29) spreken al zo’n twee jaar af. Ze wandelen vaak om de week in Zwolle of bijvoorbeeld op de Veluwe. Roel klopte bij Hart voor Zwolle aan omdat hij graag in beweging wil blijven. Hij vertelt: “Met lopen zelf heb ik geen moeite, maar ik heb een steuntje in de rug nodig om daadwerkelijk te gaan. Bovendien is het veel gezelliger om het samen te doen. Je maakt de afspraak, dus dan ga je ook. Ik vind het heerlijk.” Sjors vindt het vooral heel gezellig, en het is leuk om iets terug te doen. Hij meldde zich aan als vrijwilliger en legt uit waarom dat een goed idee is: “Gewoon doen! Het is super leuk. Je wordt op basis van persoon en interesse gematcht en er wordt dan met een gesprek gekeken of het klikt. Dat is het mooie aan Hart voor Zwolle: je wordt niet zomaar aan iemand gekoppeld. Zodra je gekoppeld bent, ga je vanaf dan frequent afspreken. Ik zeg dus: gewoon doen!”

Ze hebben veel gedeelde interesses. “Over computers raakt Roel niet uitgepraat," deelt Sjors, waarop Roel gekscherend aanvult: “Is dat zo?”

De mooiste wandelingen die ze samen hebben gemaakt zijn bijvoorbeeld het Engelse werk en de Veluwe. Op de Veluwe hebben ze bijvoorbeeld Schotse Hooglanders gespot. Ze sluiten samen af: “Als we gaan wandelen is het altijd mooi weer!”