2 halen, 1 betalen

2 halen, 1 betalen

Johainel (32) heeft graag gezelligheid en mensen om zich heen, het liefst spontaan op een zonnige middag. Via Hart voor Zwolle is hij gekoppeld aan Wilco (31) en dit brengt hem de nodige lichtpuntjes.

Jaren geleden verhuisde Johainel vanuit Curaçao naar Zwolle om op het Cibap een opleiding te volgen en daarna aan het werk te gaan. Kort hierna werd zijn leefwereld door progressieve MS alsmaar kleiner en werd het lastig om op pad te gaan. Hij woont alleen in Berkum en zijn sociale netwerk droogde snel op. Een meedenkende fysiotherapeut klopte bij ons aan en dankzij haar kwamen wij in contact met Johainel.

Bijna een jaar geleden stelden wij Wilco aan hem voor en de klik was er meteen! Geregeld was er contact en spraken de mannen af. In het geboortedorp van Wilco bezochten ze een BBQ waar ook Wilco’s tweelingbroer Robin bij aansloot. Heel organisch groeide het maatjeskoppel uit tot een drietal. Grappend noemt Johainel het ‘twee halen, één betalen!’. De drie hebben een goede klik waar ze allemaal erg blij mee zijn.

‘Je maakt er graag tijd voor, met z’n tweeën even een kop koffie of een biertje en af en toe met z’n drieën op pad. We hebben het leuk en een fijne klik.’ Over het maatjescontact geeft Wilco aan: ‘Je moet er tijd voor vrij maken! Je doet het niet alleen voor de ‘kwetsbare Zwollenaar’, het mooie is dat je er zelf ook veel voor terugkrijgt! Ik heb er gewoon een vriend bij.’